Måndag + tisdag

Hellooo again!
Igår städade jag stallet och sedan efter lunchen gick jag och Erika iväg med stora bäbisen Krut till ridhuset för att longera. Han var ju son sakt vild och orolig men efter en stund slappnade han av. Det gick så bra att jag longerade han ett varv till i skritt. Sedan hände det som inte vi var beredda för. Hästen blir rädd och några sekunder senare är hästen på loss i ridhuset och springer som ett tok! Menmen jag har bestämt att jag ger upp på han!
På kvällen kvällsfodrade jag halva stallet innan jag skulle rida Quinten på en lektion. Temat var markarbete och det gick så bra! Vi tränade ganska mycket på serpentinbågar.
Idag efter insläppet åkte jag iväg med en annan Erika till hennes fodervärdshäst. Jag var med och tittade och hjälpte henne. Efter det var jag tillbaks i Säva och efter en timme eller mer så red jag Louie på en WE lektion. Hade aldrig ridit honom förrut och trodde att hela timmen skulle gå åt skogen men det gick faktiskt riktigt bra! Vi hittade varandra direkt. Och herregud vad jag älskar hans galopp. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0