Tränings tävling dressyr

På lördag vaknade jag 7 och sedan efter 15 min. gick jag till stallet. Vi städade stallet först och sedan började vi laga i ordning hästarna. Efter de så skrittade jag ner till ridplan. På uppvärmningen var Totte så spänd och så onormalt pigg. En liten bock och en spark och sedan blev han så skrämd när en svart stor häst kom galopperande bakom oss vilket ledde till att jag föll nästan av två gånger. Det gick ju inte att rida fram han...
Sedan kom en av mina lärare och hjälpte mig så efter typ 15 min? så hade han slappnat av vilket jag blev glad av för utan hjälp så hade jag tanken att hoppa av. Inne på banan så var han så himla fin och lydig. Det var min tur att faila för oss. Hehe, jag gjorde lite missningar men det var inte så illa för att det var första gången jag tävlade. 56,56% är inte så illa och kom även på fjärde plats. :)))



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0