Fredag 24.8.2012

Idag hade vi ridteori och sedan red vi. Ville rida Rölli då inte jag har ridit på han i evigheter men vi skulle på en uteritt så jag fick finsk hästen Velmu istället. Ärligt talat var jag rädd för honom när jag skulle kratsa hovarna eftersom när jag gick på 1an så sparkade han mig direkt i huvudet.
Men eftersom han stodde snällt och var glad hela tiden så jag bestämde för att inte vara nervös eller rädd. Och tro mig, det hjälpte nog! :)
Jag har aldrig ridit han heller så enligt mig, så var han super kul att rida på. Har en mjuk trav,lätt att gå på tygeln och galoppen hans var lite konstig från början men det förstås då han tog fel galopp i början. Haha! :D
Men galoppen också är rolig.
Sedan skulle vi trava av vilket ledde till att han blev busig och började studsa och ville galoppera hellre än att trava. Jag kunde inte sluta skratta! :D
Men definitivt måste jag rida han flera gånger, ett måste! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0