Dejour dag 4

Både på måndag,tisdag,onsdag och igår hade jag dejour.
På måndagen hände det inget speciellt. Det som hände att jag var klar med stallet redan 11 och sedan red jag Totte som inte jag har ridit på 2 månader!
Jag har ju bara ridit stora hästar i Sverige så han kändes alldeles för liten för mig.
På tisdagen var vi klara med stallet redan runt 10 och det regnade så ingen av oss hade lust att rida då eller den orken(Y).
På onsdagen städade vi i stallet och tvättade allt.
Och igår så blev vi klara med stallet runt 9 så vi gjorde små saker som behövdes göras. Sedan körde jag med Peikko en stund som var pigg och glad. Och lilla ponnyn såg ut som att han blev kär i en ko! Han till och med gnäggade. ;)
Efter lunchen red jag Meggy tillsammans med Ami och Arnold.
Hon var pigg och glad. Tränade mest på halv halter och sjänkelvikningar. Hon kändes sååå arbetsvillig så jag galopperade först på en cirkel vilket gick super så jag testade även galopp runt halva ridplan. Hon var både glad och fortfarande arbetsvillig. När jag har ridit henne före sommaren så stack hon iväg från mig men eftersom jag hade bara ridit känsliga och pigga hästar i sommar så hade jag lärt mig mycket hur man styr osv. och Meggy är ju ganska pigg och känslig så det gick ju superbra men jag trodde faktiskt att det skulle gå skit men nej! :D
Hon har även samma färg som Zulle och samma sätt i ridningen fast Zulle är starkare. Ska försöka rida henne mycket i år. Och hon är ju passlig för mig också! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0