Turbo Totte på G

Igår hade vi träning inför dressyr provet och jag kan banan utan till nu så nu är det bara att öva. Igår gick det helt ok fast Totte var lite lat...hehe...
Idag hoppade vi. Vi värmde upp själva. Han var lat i början,lite spänd och skulle titta utåt hela tiden men efter att vi har galopperat ena hållet så fick han fart på. Förre vi hoppade så var han inte så spänd längre och det viktigaste att han lyssnade på mig och han försökte inte helst stanna MEN problemet var farten...
Jag och Meri hoppade 2 gånger var. Från början så var inte jag alls beredd på att han tog galopp lite förre hindret och däremot hoppade han ett stort hopp så jag tappade ju lite balansen där ju,haha! Traven och galoppen var helt ok,inte för långsam och inte för snabb. Andra gången så var jag beredd och därför blev det bättre då vi landade MEN galoppen for så snabbt så jag började tänka "snart faller jag av" men istället försökte jag få han att sakta i vilket inte det var det lättaste. Piiiig och glad häst idag och hoppas på bättre lycka nästa gång. Imorgon blir det dressyr på Totte och på lördag och söndag. Just nu tycker jag att det är skit roligt att rida Totte då han är inte så fånig. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0